V březnu měli možnost žáci 7. ročníků vyzkoušet nabyté znalosti z lekce jídlo a recepty přímo v praxi s rodilým mluvčím Stuartem Wilson. Ve školní kuchyňce si skupinky upekly, uvařily či usmažily dobrotu podle svého výběru. Školu provoněly palačinky, muffiny, pizzy i štrúdly. Během pečení skupinky sdělily své přísady a postup práce - nejprve v čase přítomném průběhovém a po dokončení svých dobrot v čase minulém.
„Podle mě bylo pečení zábava. S dívkami jsme dělaly pizzu Havai, u které jsme si se Stuartem procvičili stará a naučili se některá nová slovíčka. Domluvily jsme se na tom, jaké suroviny která z nás přinese. Pizza byla moc dobrá, tak jsme daly kousek učitelům a zbytek si rozdělily do krabiček a potom jsme si ji jen v klidu vychutnaly.“
Eliška Papežová
„Při hodině angličtiny nám paní učitelka řekla, abychom se rozdělili do skupinek a v nich se domluvili, co budeme v kuchyňce vařit, abychom to stihli za 45 minut. My jsme se rozhodli, že upečeme pizzu. Přinesli jsme si potřebné suroviny a třetí hodinu jsme se vydali do kuchyňky. Při dělání pizzy jsme museli anglicky říkat, co děláme a pojmenovat všechny ingredience. Mezi tím, co jsme čekali, až se pizza upeče, nás paní učitelka a Stuart vyzkoušeli ze slovíček k tématu vaření a také jsme pojmenovávali kuchyňské nádobí. Potom už jsme jen vytáhli pizzu z trouby, nakrájeli a pochutnali si.“
Vendula Bednářová, Kristýna Geržová
„Dnes ráno jsem vstal a vzpomněl jsem si, že ve škole budeme vařit. Popadl jsem nějaké ingredience, na kterých jsem byl předem domluven s Adamem. Třetí hodinu jsme vyrazili do kuchyňky a pustili se do práce. Dělali jsme štrúdl. Nejdříve jsme rozváleli těsto, pak na něj dali strouhanku. Nastrouhali jsme jablka a rozprostřeli jsme je na těsto. Pak jsme dali štrúdl do trouby na 200°C asi na 20 minut. Mezitím nás Stuart a paní učitelka zkoušeli ze slovíček k tématu vaření. Na štrúdlu jsme si pochutnali, i když jsme do něj zapomněli dát rozinky a vanilkový cukr. Bylo to dobré zpestření výuky angličtiny.“
Adam Chvátal, Matias Javorka
FOTO >>>