V letošním školním roce se 2. a 4. ročníky zapojily do programu „Abeceda peněz“. Zatímco 2. ročníky si zkusily odpovídat na kvízové otázky a absolvovaly besedu, 4. ročníky také nejprve prošly úvodním testem, pak následovala beseda s pracovnicí České spořitelny a výukové video, kde jsme se seznámili s činnostmi v bance – k čemu banka slouží, co nám může poskytnout a která zařízení v bance používají. Nejvíce jsme byli zvědavi na bankovní trezor.
Pro 4. ročníky ještě byly nachystány pracovní listy, kde jsme se měli naučit, co jsou příjmy a výdaje, jak vypadá rozpočet schodkový, vyrovnaný a přebytkový, jaké jsou možnosti získání peněz a správné hospodaření s nimi. Vybírali jsme věci, na které je správné si vzít půjčku a na které bychom měli použít peníze uspořené. Také jsme si společně zkusili naplánovat rozpočet na akci „Závody mazlíčků“.
Po ukončení hodin plánování jsme znovu prošli testem. Naše finanční gramotnost se po druhém testu zvýšila o několik procent.
Celý program byl dobře připraven a určitě nám pomohl, abychom se ve světě peněz lépe orientovali.
Děkujeme.
FOTO >>>